په صریح کفر کي تاویل نه منل کیږي:
ددې لپاره چي د ”طبراني” په روایت کي، په دې حدیث کي د ”کفرا بواحا” پر ځای ”کفراً صُرَاحا” (”ص” مضموم او ”ر” مفتوح) راغلی دی (چي معنا یې ده صریح کفر)، لکه حافظ ابن حجر ؒ چي په ”فتح الباري” شرح البخاري جلد: ۱۳، صفحه: ۶ کي نقل کړی دی، ددې څخه ثابت سول چي په صریح کفر کي کوم تاویل نه منل کیږي.
کوم تاویل باطل او د منلو وړ نه دی؟
شاه ولي الله صاحب ؒ په ”ازاله الخفا” صفحه: ۷ کي د خلیفه په خلاف د بغاوت جواز او د دین د اړتیاوو د انکار کولو په سبب د هغه د کافر کېدو په اړه زیات وضاحت ورکوي، هغه فرمایي چي: په قطعي ډول د تاویل د باطل والي مدار پر هغه دی چي هغه تاویل د قرآنکریم په صریح آیت، یا مشهور حدیث یا اجماع، یا قیاس جلي (واضح قیاس) په خلاف وي” (یعني هر هغه تاویل چي د قرآن، مشهور حدیث، د اُمت د اجماع یا واضح قیاس مخالف وي، قطعاً نه منل کیږي).
د خبر واحد د مخالفت پر اساس هم تکفیر جایز دی:
حافظ ابن حجر ؒ په ”فتح الباري” کي د ”عندکم من الله فیه برهان” لاندي لیکي:
”ای نصٌّ آیةٌ او خبرٌ صحیحٌ لا یحتمل التاویل.”
(فتح الباري جلد: ۱۳، صفحه: ۶ کتاب الفتن)
ژباړه: یعني که صریح دلیل وي یا که (د الله د کلام) کوم آیت وي، يا داسي صحیح حديث په کوم کي چي د تاویل احتمال نه وي.
ددې څخه ثابته سول چي خبر واحد د صحیح پر اساس هم تکفیر جایز دی، که څه هم مشهور يا متواتر نه وي، او همداسي بايد وسي، ددې لپاره چي کله د فقهاوو شمېرل سوو سببونو پر اساس تکفیر کیږي نو آیا د داسي صحیح حدیث پر اساس چي د کوم تاویل ګنجایش پکښي نه وي، هغه ته کافر ونه ویل وسي؟
نور بیا…
No Scrip Cialis Over The Counter Cymbalta Keflex 4000mg Buy Cialis Clomid Alcool Buy Viagra Jelly Uk Cheap Unisom
Polysubstance Abuse Dsm 5 http://aaa-rehab.com Drug Rehab Centers Near Me http://aaa-rehab.com Alcohol Rehab Cost
http://aaa-rehab.com